Dag 6-7-8 Canyons!!!

16 augustus 2018 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

die er bank in aug ustus

Dag 6

Twee dagen geen WiFi! Dat is toch best even schakelen anno 2018. Maar niets is minder waar, we hebben het overleefd. Opgestaan en richting de Grand canyon gereden. Ondanks dat dit voor Arjan en mij de tweede keer is, (toen Arjan 40 werd, zijn wij naar Vegas geweest voor diegene die dat niet weten☺️, maar dat was de noordzijde.) In deze roadtrip komen wij aan vanuit het zuiden. Wederom overweldigend. Maar laten we beginnen bij het begin van deze dag, vertrokken vanuit Kingman (Carsland) en via Williams ( wat een geinig dorpje is dit!!!) via route 66 naar de grand Canyon. Hoe meer wij richting de GC (grand canyon kort ik even af voor het gemak) hoe onstabieler het weer werd. Aan het einde van de middag hadden wij een rondvlucht geboekt boven de GC. En ja hoor je raad het al... vlucht geannuleerd. Lijkt Schiphol wel😁🤔 Enfin, de volgende mogelijkheid was de volgende ochtend 0800 uur 😳😳. Lees 0600 de wekker. Er waren nogal wat onstuimige onweersbuien. Dus inderdaad, oké oké, verstandiger als we niet opstijgen. Camper op de camping gezet middenin het bos aan de rand van de GC. Geen stroom/afvoer/water. Even de boel verkend, stukje van de SouthRim gelopen, hout gekocht, bordje pasta gekookt...‘S avonds fikkie steken en marshmallows in het vuur. Tevens is dit weer een dag van uiterste geweest qua weer, van extreme hitte, tot aan kou ‘snachts dat je tegen elkaar aan moet kruipen om elkaar warm te houden. De volgende ochtend  vroeg uit de veren voor de Scenic Flight!

Dag 7

Hier kunnen we kort over zijn, als je bij de GC bent, boek een rondvlucht! Fe-no-me-naal! De foto’s zeggen genoeg. Niemand ziek geworden, geen zorgen ☺️ Vervolgens om 0900 even naar de Mac. Je vraagt je af, waarom in godsnaam ‘s ochtends naar de Mac🤨 gratis WiFi!!! We blijven Nederlanders met een lekker bakkie koffie. Getankt en door naar de eindbestemming wahweap, Lake Powell. Via een briljante weg langs de GC, paar keer gestopt. Foto momentjes. Uiteindelijk via Horseshoe bend aangekomen bij het meer. Horseshoe bend is een plaats in de GC waar de rivier in de Canyon een bocht heeft in de vorm van een hoefijzer. Fantastisch.... daarna gauw de verkoeling opgezocht, het was inmiddels rond de 40 graden, verkoeling gezocht in Lake Powell. Ook dit ging niet vanzelf, iedereen kwam van het strand af en ja hoor wij gingen natuurlijk het strand op. Wat bleek, je werd maximaal gezandstraald. Bregje en ik zijn niet snel uit het veld geslagen. De kids waren lekker aan het afkoelen en wij zaten ingepakt  in de handdoeken😂😂😂. Tot aan mijn beha in het zand.... lekker gedoucht, BBQ aan en op tijd naar bed.

Dag 8

Excursie geboekt, Lower Antilope Canyon. Deze Canyon is ontstaan door erosie. Door de vele regenval vnl in augustus stroomt de canyon vol en slijt het water mbv het zand de muren in bepaalde vormen af. Zie de foto’s 😉 wellicht herken he de foto’s van National Geograohic. daarna door het dorpje Kanab, zo een dorpje die je vaak alleen in films ziet. Pitstop gehouden bij de benzinepomp, twee aardige automonteurs schoten ons te hulp bij de vraag waar nu eigenlijk RedMesa lag. Deze afbeelding staat nl achterop onze camper. Zij konden ons dit niet vertellen, maar wel dat wij een hele mooie scenic route voor de boeg hadden. Daar hadden deze twee oppermonteurs geen woord over gelogen. De variatie aan bergen met name de kleuren en  de vormen zijn gewoon echt zoals ze in de boekjes staan. Uiteindelijk aangekomen op de camping in Cannonville, 12 mile verwijderd van Bryce Canyon, waar we morgen de dag zullen gaan doorbrengen.