Dag 14 Sequoia naar Yosemite

22 augustus 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Het einde van de reis komt in zicht.... maar niet zonder een bezoek te hebben gebracht aan Yosemite. Dit schijnt een van de mooiste parken van de USA te zijn. De enige uitdaging wordt of we überhaupt toegang hebben tot het park. Er heeft nl sinds half juli een enorme bosbrand gewoed, ook in Yosemite. Meer dan 100.000 ha is er afgebrand. In de ochtend hebben Arjan, bas en ryan nog een laatste poging gedaan om beren te spotten. Helaas, maar wel een mooie hike gemaakt. In de buurt van Yosemite even dubbel chrcjen of alle toegangswegen beschikbaar zijn. Helaas... we moeten een klein kwartier langer rijden, maar als je op goede en mooie wegen rijdt, maakt dat niet uit! Onderweg heel veel afgebrande delen gezien. Nog een kleine detour vanwege een landslide. De brand is geblust, maar de ondergrond is nog steeds in beweging. Veel rotsen die afbreken, stenen op de weg, maar er wordt hard gewerkt aan het opknappen. Bij het binnenrijden van het park, vallen de immense rotsen op langs de weg. Yosemite ligt in een vallei. Wat een natuur geweld, ongekend! Gekeken of we eerst de camper bij het visitorcenter konden parkeren. Helaas... meteen maar door naar de camping. Wederom geen water, afvoer en electriciteit. Een plekje aan een beekje, kids kunnen lekker ravottenden hout zoeken voor het vuurtje vanavond. In de middag een gave wandeling gemaakt naar Colombia Rock! Pittig omhoog, 300 meter stijgen in een uur tijd. Maar we hebben het gerockt met z’n allen. Arjan en bas toch nog een rondje fietsen. Kids gingen Freek vonk spelen, moeders gingen een laatste avondmaal van de restjes in elkaar flansen!!!😋

1. Sascha:
    25 augustus 2018
    Jammer dat er altijd weer een einde komt aan zo’n mooi avontuur. Maar deze ervaring zullen jullie niet snel vergeten. Geniet er nog even lekker van en veilige reis terug.
  2. J.A.M. Buijs:
    29 augustus 2018
    En toen kwam er een beer(tje) met een grote snuit en die blies het hele verhaaltje uit !!!

Goede reis maar weer.